Karoséria chráni vnútorné časti automobilu pod kapotou, interiér vozidla a je najviac ohrozeným komponentom automobilu. K poškodenie karosérie nedochádza len pri nehodách. Existujú rôzne rizikové faktory, ktoré povrch vozidla môžu zničiť. Najčastejšie ide o škody vo forme preliačin. Ako k vzniku preliačin dochádza?

Ťukance na parkovisku

Malé ťuknutie na parkovisku sa za motoristický život prihodí skoro každému. Cúvanie je v tomto ohľade najviac rizikové. Buď budete na strane poškodeného, alebo vinníka. V oboch prípadoch z miesta nehody neodchádzajte. Musíte kontaktovať druhého majiteľa vozidla a všetko vyriešiť zápisom. Poškodenému škody zaplatí vaše PZP. A čo vy?

Vinníka pred platením za opravu ochráni jedine pripoistenie alebo havarijné poistenie. Dobrá správa je, že drobné preliačiny vzniknuté pri ťukancoch je možné opraviť PDR metódou. PDR metóda je k laku karosérie šetrná, takže po oprave nedokážete nájsť miesto poškodenia.

Vandalizmus

Veľmi nepríjemné ráno čaká motoristu, ktorý nechal vozidlo odstavené na parkovisku alebo popri ceste a zgustli si na ňom vandali. Vandalizmus na aute má veľa prejavov. Ide napríklad o odkopnuté spätné zrkadlá, prepichnuté pneumatiky a buchance. Vandalizmus je pre majiteľa auta drahá záležitosť a vandali bývajú len málokedy odhalení. Opäť nemáte na výber inú možnosť, ako opravy zaplatiť z vlastného alebo sa tešiť z toho, že máte vozidlo pripoistené aj voči vandalizmu.

Krupobitie a víchrice

Poveternostné výkyvy sú obrovským strašiakom všetkých motoristov. Automobily ťahajú za kratší koniec hlavne v prípade silného vetra a krupobitia. Ak meteorológovia hlásia riziko krupobitia a vetra, preparkujte automobil čo najďalej od stromov a častí budov, ktoré by sa mohli uvoľniť.

Bohužiaľ pred silnými krúpami automobil neochránia ani špeciálne plachty alebo prístrešky. Spojenie bočného vetra a krúp poničí bočné strany karosérie. Aj po krupobití, podobne ako po ťukancoch na parkovisku, vznikajú nepekné preliačiny. Menšie preliačiny bez poškodenia laku je možné opraviť už spomínanou PDR metódou. Väčšie poškodenia karosérie je nutné zagitovať, vybrúsiť a nalakovať.